Weekend @ Tallinn Horse Show 2010.

Väsyttää, mutta oli hauskaa!

Perjantaina lähdettiin junalla Lahdesta Haarajoelle, josta Tiina meidät kävi noutamassa. Illan vieton jälkeen jäätiin siis Tiinulille yöksi. Jesse puhui taas unissaan koko yön…

Lauantaina herättiin puoli kasin aikoihin, syötiin aamupala ja lähdettiin 8.30 Helsinkiin satamaan. Laiva kohti Tallinnaa lähti 10.30, perillä oltiin 12.30. Menomatka meni lähinnä syödessä (yllättäen) sekä karkkiostoksilla. 🙂 Yhden jälkeen päästiin bussikyydillä hotellin kautta Saku- hallille. Vaihdettiin kahden päivän lippu rannekkeeseen, kierreltiin kojuja ja sitten etsittiin yläkatsomosta hyvät paikat. Katsottiin nuorten luokka sekä pari isompaa ja väliaikashow, jossa oli paikallisia shetlanninponeja! 😀 Käytiin läheisessä McDonaldsissa syömässä (plussa-ateria 57 kroonia eli n. 3 euroa!!) sekä ostamassa jäätelöt. Eksoottista! Tavattiin myös Riina katsomossa (terkkuja!).

Illalla yhdeksän jälkeen luokat loppuivat Six Bar -korkeushyppy- kilpailuun, jossa turkkilainen ratsukko ylitti 190 cm! Porukalla suunnistettiin johdinbussipysäkille, joka tulikin aika pian. Elämäni pelottavin kyyti, vehje kolisi ja paukkui, mutta päästiin suht lähelle hotellia. Käveltiin pimeässä ja pirun liukkaassa kelissä loppumatka. Hotellissa oli ylibuukattu huoneet, joten jouduttiin vielä jännittämään saadaanko edes kattoa pään päälle. Saatiin onneksi! Hetki katseltiin Godzilla -leffaa huoneessa ja lähdettiin sitten miltei koko poppoo Scotland Yard -ravintolaan (vielä pimeämmässä ja liukkaamassa kelissä) n. puoli yksitoista. Syötiin ja juotiin siellä, hotellille mentiin yhden aikoihin about. Suihkun kautta nukkumaan, J oli yön hiljaa!! :’D

Sunnuntaina aamupalalle yhdeksän korvilla, söin kunnon aamiaisen oikein puuron kera. Yksi sämpylä päätti multa karata lattialle… Kirottu. Aamukankeuden jälkeen taksilla Saku -hallille. Edellisenä päivänä kuolattiin Eskadronin lampaankarvariimuja, joilla oli hintaa 20 e. Ajateltiin odottaa seuraavaan päivään, mikä kannatti. Ostettiin kaksi riimua yhteishintaan 500 kroonia (16 e / kpl)! Salliponi ja Bambe saivat luksuspäähineet! 🙂

Esteluokkien välissä käytiin TAAS mäkkärissä sekä pyörittiin Rocca al Mare -ostoskeskuksessa. Horse Show päättyi 155 cm luokkaan n. klo 15.00, jonka jälkeen taksilla (joka oli puolet kalliimpi kuin aamulla ._.) takaisin hotellille hakemaan tavarat. Muut menivät Scotland Yardiin syömään, me pyörittiin J’n kanssa kaupungilla, kunnes käytiin samassa ravintolassa syömässä IHANAA suklaakakkua! <3 Illalla alkoi olla aika ryytynyt meininki, laiva lähti kohti Helsinkiä kaameassa räntälumisateessa klo 21.00. Vallattiin keulasta pehmeä sohvaloossi, jossa oli mukava jälleen syödä ja juoda. Lisää karkkiostoksia… *viheltelyä* Superstar saapui perille Hkiin klo 23.00. Tämän jälkeen suunta autolla kohti Haarajokea, jahka ensin jonotettiin terminaalin pihassa 45 min (!!!), jotta ruuhka hälveni. Äiti tuli hakemaan puoli yksi yöllä motarin liittymästä, Hämeenkoskella oltiin vähän ennen kahta. Jesse paineli suoraan nukkumaan, itse kävin vielä suihkussa. Uni tuli aika reippaasti! J heräsi kuudelta töihin, tämä nukkui reteästi ysiin… 🙂 Mukava reissu, kiitoksia vain seuralle sekä JOKERA’lle!

Tuli kyllä kova ikävä radoille, harmi että tuo selkä on mitä on. J’n kanssa suunniteltiin, että voisi alkaa kilpailla ja valmentautua Salliponilla. Jättäisi Bamben kotihevoseksi…

Loppuun vielä video Tallinnan shettiksistä ja pätkä 155 cm rataa! 😀

Allekirjoittanut

Pennie
Vaaleanpunaisia unelmia ja karvasta kalkkia tarjoilee kolmenkympin paremmalla puolella oleva nainen, joka profiloi itsensä media-alan freelanceriksi sekä pitkän linjan hevosihmiseksi. Hankalaksi huhuttu, mutta oikeasti ihan kiva.